Sociale Veiligheid en omgaan met Agressie

Sociale Veiligheid en omgaan met Agressie

Wanneer chauffeurs aan het werk zijn, krijgen zij veel te maken met communicatie met klanten en passagiers. Met vele van hen is de communicatie goed uit te voeren, maar bij een aantal loopt dit ooit stroef. Hierdoor kan agressie en irritatie ontstaan, dit willen we natuurlijk voorkomen of zo ver mogelijk inkaderen.
Sociale veiligheid is hierbij van belang.


Deze cursus is bedoeld voor alle chauffeurs, dit omdat zij het visitekaartje van het bedrijf zijn. Tijdens deze cursus worden zaken besproken welke gaan over het communiceren met klanten en collega's. Maar ook conflictsituaties worden besproken en behandeld. De cursus duurt één dag en bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld:   

Leerstof

 Theorie Basis:

  • Communicatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met stress
  • Conflicthantering
  • Omgaan met agressie


Vooropleiding:

  • Voor deze opleiding heeft u geen specifieke vooropleiding nodig.

Praktijk:

  • Uitleg door praktijk voorbeelden.
  • Conflict- en stresshantering.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Omgaan met agressie.


Getuigschrift:

  • "Sociale veiligheid en omgaan met agressie".

Code95

Deze opleiding kan meetellen voor de Richtlijn Vakbekwaamheid (code95). De cursus kan voor maximaal 7 uur meetellen.