Communicatie en Sociale Vaardigheden

Communicatie en Sociale Vaardigheden

Gedurende de hele dag zijn we bezig met communicatie. Telefoneren, klantencontact, gesprekken met collega's, etc. Hiervoor is het belangrijk dat dit gebeurd op een goede en functionele manier. Ook het non-verbale communiceren is een belangrijke factor tijdens onze werkzaamheden.


De cursus communicatie en sociale vaardigheden is bedoeld voor alle chauffeurs omdat chauffeurs het visitekaartje van het bedrijf zijn. Tijdens deze cursus worden zaken besproken welke gaan over het communiceren met klanten en collega's. Maar ook conflict situaties worden besproken en behandeld. De cursus duurt een dag en bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld:   

Leerstof

 Theorie:

  • Representativiteit en beroepshouding.
  • Klantbenadering.
  • Commercieel gedrag.
  • Omgaan met stresssituaties.
  • Dimensies en cultuur.
  • Normen en waarden.
  • Communicatie als onderdeel van dienstverlening

Praktijk:

  • Handelen en denken vanuit diverse achtergronden.
  • Waarnemen en interpreteren.
  • Ruisvorming.
  • Feedback geven en ontvangen.

Vooropleiding:

  • Voor deze opleiding heeft u geen specifieke vooropleiding nodig.

Examen:

  • Nee.


Getuigschrift:

  • "Communicatie en Sociale Vaardigheden".

Code95

Deze opleiding kan meetellen voor de Richtlijn Vakbekwaamheid (code95). De cursus kan voor maximaal 7 uur meetellen.